2013. június 13., csütörtök

Csirkemell mustármártással, spentótos, parmezános csicsókapürével


Végre újra van időm írni :) Ha nem is sok, de az elmúlt hetek után már ennek is örülök. A rengeteg munka miatt nem nagyon volt időm főzni, sőt, ha lehet mondani, rossz voltam, mert azt ettem, amit elsőre értem. Leszámítva a Gourmet Fesztivált, ahol 4 nap alatt a lehető legtöbb étterem, legtöbb fogását kóstoltuk meg. Majdnem sikerült végig enni a fesztivált :)

Az alábbi étel már korábban készült, csak még a posztra nem volt időm.
Mindenkinek ajánlom, aki szeret kísérletezni, mert ez valami eszméletlen finomra sikeredett! Most is a kamrában és hűtőben lévő alapanyagokból kreáltam ebédet, hogy apadjanak a felhalmozott készletek, és nem bántam meg. Sőt! :)



Hozzávalók:
  • 0,5 kg csicsóka
  • 1 tojássárgája
  • 200 g spenót (én fagyasztott krémet használtam)
  • 40 g parmezán + egy kevés a tetejére
  • 0,5 kg csirkemell
  • 1 fej vöröshagyma
  • 150 ml főzőtejszín
  • 150 ml húsleves alaplé
  • 13 g vaj
  • 1 ek olíva olaj
  • 25 g liszt
  • 2 ek mustár
  • pár szem szegfűszeg
  • 2 babérlevél
  • bors
  • szerecsendió

Elkészítés:
  • A csicsókát meghámozom, pici kockákra vágom, majd sós vízben puhára főzöm.
  • A csirkét megpucolom, mindkét oldalát sózom, borsozom és egy nagyobb serpenyőben olívaolajon, hirtelen, magas hőfokon mindkét oldalát megpirítom, majd a serpenyőben hagyom. A nagyon magas hőfokon a hús nem enged levet, viszont szép, aranybarna kéreg képződik rajta.
  • A hagymát megpucolom, a szegfűszegeket beleszúrom (ahogy karácsonykor a naranccsal is :) és a csirke mellé teszem a babérlevéllel együtt, végül felöntöm a tejszínnel és az alaplével. Lefedve addig főzöm, míg a hús teljesen meg nem puhul.
  • Amikor kész, a húst kiszedem, félreteszem. A visszamaradt tejszínes szószt leszűrőm, hogy a nagyobb darabok és fűszer ne kerüljön bele.
  • Egy másik lábosban vaj és olaj keverékén megfuttatom a lisztet, és hozzákeverem a leszűrt levet. Amikor teljesen homogénre kevertem, hozzáadom a mustárt is és kissé besűrítem, félreteszem.
  • A megfőtt csicsókát botmixerrel pürésítem, hozzákeverem a tojássárgáját, a spenótot és a reszelt parmezánt, sózom, borsozom és egy kis szerecsendióval ízesítem.
  • Hőálló tálba teszem a csirkét, rá a mustáros mártást, végül a spenótos csicsókapürével borítom, és a tetejére reszelek még egy is parmezánt.
  • 180 fokra előmelegített légkeveréses sütőben 40-50 perc alatt készre sütöm.


Nincsenek megjegyzések: