2013. december 23., hétfő

Kandírozott narancshéj


A karácsonyi készülődés idén sajnos nem nagyon terjedt ki az ételekre nálam. A sok év végi munka miatt, ettem, amit értem és a karácsonyi fogásokról, sütikről, gasztro ajándékokról csak álmodoztam. Még szerencse, hogy idén kedden van 24-e, így szombat óta van egy kis idő bepótolni a karácsonyi készülődést a konyhában is.
Idén mindenki kap valami finomságot is az ajándéka mellé, valami olyan apróságot, amiről tudom, hogy szereti, és mivel én készítem még inkább kedves lesz neki :)


Kandírozott narancshéj volt az első. Nem is tudom, honnan jött az ötlet, hogy ez készüljön, mert nem nagyon szeretem, sőt, a süteményekből minden alkalommal kipiszkáltam, de most vágytam rá, hogy legyen itthon, miközben tudtam, hogy valaki a családból nagyon fog örülni neki :)


Hozzávalók:

  • 6 közepes narancs
  • kb. 1 kg kristálycukor
  • víz


Elkészítés:
  • Fogtam a narancsokat és kifacsartam a levüket, majd a héjakat cikkekre vágtam és kivágtam belőle a fehér részeket, hogy minél kevesebb maradjon a héjon. Vigyázni kell, mert ha sokat hagyunk rajta, akkor keserű íze lesz a végén.
  • Miután minden héjat megszabadítottam a fehér részektől, vékony csíkokra vágtam őket és, hogy biztosan elkerüljük a keserű ízt annyi hideg vízzel, amennyi ellepi felforraltam.
  • Amikor felforrt leöntöttem a vizet a héjakról és megismételtem a hideg vizes forralást még kétszer.
  • Első 2 alkalommal a forralást követően 5-5 percig hagytam még zubogni, harmadszorra viszont már 30 percig.
  • A harmadik forralás után leszűröm a héjakat, félreteszem.
  • A (harmadik forralásból) megmaradt főző víz minden 100 ml-e után 100 g kristálycukort adok hozzá és lassú kevergetés mellett, közepes lángon szirupot főzök belőle. Nálam a 6 narancshoz 850 ml víz kellett, amit 850 g cukorral főztem össze.
  • Miután a cukor teljesen elolvadt a vízben, visszateszem bele a félretett héjakat és kb 30-40 perc alatt megfőzöm, addig míg a héj szinte átlátszó nem lesz.
  • Ezt követően a héjakat a szirupban hagyom kihűlni - ez akár lehet 1 éjszaka is, nem lesz semmi baja.

  • Amikor kihűltek a héjak, egy tepsire sütőpapírt teszek és a sütőbe tolom, majd egy szinttel följebb a sütő rácsára helyezem a héjakat figyelve, hogy ne érjenek össze, elkülönüljenek egymástól.
  • A sütőt a legalacsonyabb hőfokra állítom (nálam ez 40 fok) és légkeveréses álláson kb 1 órát "szárítom" a héjakat. A cukorszirup a rácson keresztül az alatta lévő tepsi+sütőlap kombóra csöpög, így könnyű lesz takarítani.
  • Miután nagyjából megszáradtak a héj darabkák, leszedem őket a rácsról és megforgatom kristálycukorban, majd sütőpapírra teszem és hagyom hogy teljesen megszáradjanak, megkeményedjenek. Nálam ez kb 1-1,5 nap volt.



1 megjegyzés:

Unknown írta...

Szuper ajandek volt. Ma mar hasznaltam kicsit belole a maktoltelek fozesekor. Igy meg finomabb!