2013. február 28., csütörtök

Póréhagymás burgonyakrémleves füstölt lazaccal


Bár már lassan itt a tavasz, azért egy jó levest nem csak a hideg téli napokon lehet elkészíteni. Egy tartalmas leves nekem sokszor elég is ebédre. Az alábbi recept a GoodFood-ból van, annyi változtatással, hogy én az egészet leturmixoltam, mert 1-2 hagyományos levestől eltekintve, krémleves rajongó vagyok :)
Most egy olyan recept következik, ami akár akkor is elkészíthető, ha az otthoni készletek majdnem teljesen kifogytak, mert a lazacot leszámítva a többi hozzávaló nálam állandóan megtalálható otthon. Az ilyen esetekre :)


Hozzávalók (8 személyre):
  • 50 g vaj
  • 2 nagy szál póréhagyma
  • 1 babérlevél
  • 1 kg burgonya
  • 1 l szárnyasalaplé vagy zöldségerőleves
  • 100 ml főzőtejszín
  • 200 g füstölt lazac
  • szerecsendió, só, bors

Elkészítés:
  • Olvasszuk fel a vajat, majd pároljuk benne üvegesre a felkarikázott póréhagymát a babérlevéllel.
  • A burgonyát mossuk, hámozzuk meg, majd feldarabolva adjuk a póréhagymához.
  • Sózzuk meg, majd öntsük fel a levessel és a tejszínnel.
  • Forraljuk fel, majd közepes lángon főzzük addig, míg a burgonya meg nem puhul.
  • A kész levest turmixoljuk le, keverjük hozzá a lazaccsíkok egy részét és ízesítsük kedvünk szerint. Én egy kis borsot és szerecsendiót reszeltem bele frissen :)
  • A levest szedjük tálkákba, majd díszítsük a megmaradt lazaccsíkokkal.

Nincsenek megjegyzések: