2013. április 12., péntek

Fetás rukkola saláta dióval és málnával


Nem vagyok egy nagy salátás, sosem voltam.  Nem nagyon látok bennük fantáziát, pedig annyi féle variáció létezik, gyorsan elkészíthetők, egészségesek. De valahogy nekem a zöldségek mellé mindig hiányzik valami, minimum egy kis pirítós vagy hús.
Nemrég fordult a kocka, ugyanis a Konyhakiállításon megismerkedtem a Pödör olajokkal és ecetekkel, amiken keresztül rájöttem, hogy a sok ízetlen zöld, lehet izgalmas és finom. Az egyik standon tisztán kóstoltuk az olajat és ecetet és mindkettőnek olyan intenzív íze volt magában, mintha a legfrissebb málnát ettem volna, vagy valami isteni dió tortát. Aztán megnéztük, hogy egy kis dióolaj és málnaecet mit művel a rukkolával, hogyan varázsol belőle néhány további hozzávaló segítségével salátát.

Azóta a saláta gyakoribbá vált itthon, sőt, az alábbi az egyik kedvencem lett :)


Hozzávalók (2 főre):

  • 1 csomag rukkola
  • 200 g feta sajt
  • 1 marék dió
  • 1 marék málna
  • 3 ek Pödör dióolaj
  • 1-2 ek Pödör málnaecet
  • só, bors

Elkészítés:
  • A marék diót durvára töröm és egy kis serpenyőben megpirítom, míg illatozni nem kezd, majd félreteszem.
  • A dióolajat és a málnaecetet egy kisebb, zárható üvegben kevés sóval és borssal jól összerázom.
  • A rukkolát egy nagyobb tálba teszem, az olajos, ecetes dresszinget ráöntöm és jól elkeverem, hogy mindenhova jusson.
  • A fetasajtot rámorzsolom a rukkolára, hozzáadom a pirított diót és a friss málnát.

Igazi szín és ízorgia :)




Nincsenek megjegyzések: